Wat is er veranderd binnen je loopbaan sinds het eerste kennismakingsgesprek en nu?

Er is veel veranderd, in een rap tempo, en gelukkig precies zoals ik het voor me zag! Ik heb de afgelopen 17 jaar in het notariaat (ondernemingsrecht) gewerkt voor verschillende werkgevers. Mijn passie is reizen en ik wilde graag langere reizen gaan maken. Dat is vaak lastig als werknemer. Immers, bij veel werkgevers kun je maar een beperkt aantal vakantiedagen aaneensluitend opnemen. Als interimmer heb ik hierin meer vrijheid en kan ik mijn opdrachten zo indelen dat ik een langere periode op reis kan. Nu werk ik ondertussen alweer 2,5 maand bij mijn huidige opdrachtgever Van Doorne en dat bevalt heel goed!

Welke rol heeft het bijwonen van ons interim event hierin gespeeld?

Ik viel met mijn neus in de boter, beter kan ik het niet omschrijven. ’s Ochtends had ik mijn kennismakingsgesprek met Inge en Nora. Dit was een heel verhelderend en open gesprek, maar ik vond de stap naar interimmen nog groot. Diezelfde avond organiseerde 2ASSISTU een interim event waarvoor ik werd uitgenodigd. Daar kon ik met al mijn vragen terecht bij de ‘ervaren’ interimmers. Naast het beantwoorden van mijn vragen wisten zij ook mijn angsten weg te nemen; wat nou als het niet lukt, wat nou als ik geen opdracht vind. Het bijwonen van dit event heeft mij dan ook over de streep getrokken om de stap te nemen. Zo snel kan het gaan!

Hoe is het je tot nu toe bevallen om van vast dienstverband naar interim te gaan?

Tot nu toe bevalt het mij heel erg goed. Vooral het tijdelijke aspect vind ik erg fijn. Ik spring bij in een drukke periode en dat wordt gewaardeerd. Daarnaast geeft het mij meer vrijheid. Mijn volgende reis ben ik al aan het plannen.

Jouw eerste opdracht was via 2ASSISTU, hoe heb je dit ervaren?

Heel erg fijn. 2ASSISTU heeft een groot netwerk en kent de markt goed! De begeleiding tijdens het vinden van mijn eerste opdracht was goed. Ik heb veel contact met Inge en dat verloopt altijd erg prettig. Inge kent het notariaat en dat is voor mij echt een pré. Ze kent de cultuur en weet precies waar ik het over heb. Vacature Executive Assistant en Interim secretaresse staan op onze vacature pagina. 

    Gerelateerde berichten

    Waarom detacheren? – 2ASSISTU vertelt

    In een dynamische arbeidsmarkt wordt het steeds lastiger om de juiste mensen te vinden en te behouden. Werkgevers krijgen te maken met piekdrukte, specialistische projecten of langdurige uitval van personeel. Detachering biedt in zulke situaties een flexibele en effectieve oplossing en wint daardoor aan populariteit. Of je nu tijdelijk extra capaciteit nodig hebt, specifieke expertise zoekt of snel wilt schakelen zonder langdurige verplichtingen – detacheren helpt bedrijven wendbaar te blijven en kwaliteit te waarborgen.
    Tekort aan personeel

    Tekort aan personeel

    Een tekort aan personeel verwijst naar een situatie waarin er niet genoeg werknemers beschikbaar zijn om aan de vraag van een bedrijf of organisatie te voldoen. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals een groeiende economie, een krappe arbeidsmarkt, een verandering in vraag of aanbod, enzovoort.
    TOP