Een Tech-savvy Assistant… wat is dat nou eigenlijk?

Een Tech-savvy Assistant zijn: wat houdt dat precies in? En hoe word je het? We leven nou eenmaal in een wereld die sneller gaat, continu verandert en steeds digitaler wordt. Ook voor jou als Assistant geldt dat technologie steeds belangrijker wordt in je werk nu de wereld wordt overspoeld door digitale ontwikkelingen. Een andere manier van denken en samenwerken zijn dus nodig. Maar ben jij al klaar voor deze digitale switch naar een échte Tech-savvy Assistant?

Een Tech-savvy Assistant wat is dat nou eigenlijk?

Je leest het steeds vaker, een Tech-savvy-assistant. Het is een moderne uitdrukking voor een (personal) assistent of (interim) secretaresse die met haar tijd meegaat en op de hoogte is van de nieuwste snufjes op het gebied van kantoortechnieken op allerlei gebied. Denk hierbij aan het gebruik van de juiste tools, apps en werken in de cloud en meer! 

De vaardigheden 

Technologie ontwikkelt zich snel. Dat merk je aan continue updates van jouw vertrouwde Office 365 pakket, de verschuiving naar de cloud, OneDrive, mobiel werken, het werken via Teams en Zoom maar ook het optimaliseren van andere processen. Deze veranderingen op de werkvloer zullen alleen maar sneller gaan met de implementatie van Kunstmatige Intelligentie, verdere automatisering en integraties en analyse van data als gevolg van Internet of Things. 

Daarom is het in ieders belang om bij de tijd te blijven! Medewerkers die de nieuwste digitale vaardigheden beheersen zijn zeer waardevol voor werkgevers. 

De voordelen voor jou als Assistant

  • Je weet welke ontwikkelingen jouw rol beïnvloeden en zorgt voor een efficiënte manier van werken. 
  • Hierdoor kan je jouw manager en team optimaal ontzorgen. 
  • Je laat je niet verrassen en zorgt voor de juiste toegevoegde waarde. 

De voordelen voor jouw manager

  • De Assistant is op de hoogte van relevante trends en ontwikkelingen en speelt hierop in
  • De Assistant beheerst hard skills die nodig zijn in de toekomst van werk
  • De Assistant is wendbaar en blijft van toegevoegde waarde voor de organisatie door persoonlijke groei

    Gerelateerde berichten

    wat doet HR manager

    Dit is hét volledige takenpakket van een HR manager – 2ASSISTU

    HR-managers spelen een cruciale rol in moderne organisaties. Ze zijn de sleutelfiguren die de menselijke bronnen van een bedrijf beheren, en hun impact is voelbaar in alle aspecten van het organisatieleven. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de rol en het belang van HR-managers, en bieden we een overzicht van de diverse taken en verantwoordelijkheden die deze professionals vervullen. Laten we een kijkje nemen in de wereld van HR-management en de verschillende aspecten verkennen die in dit artikel worden besproken. Van werving en selectie tot arbeidsrelaties en beleidsontwikkeling, we zullen de geheimen onthullen van deze essentiële schakel in de zakelijke wereld.
    EA

    Competenties HR Medewerker – Alles over de vaardigheden

    Een effectieve HR medewerker werkt nauw samen met andere afdelingen en stakeholders binnen de organisatie. Hij of zij overlegt vaak met managers, teamleiders en directieleden om de behoeften van de organisatie te begrijpen en HR-oplossingen te bieden die bijdragen aan het succes van de organisatie. Er zijn echter een aantal competenties en vaardigheden waar een HR medewerker over dient te beschikken om deze functie goed uit te kunnen voeren. In deze blog kijken we naar wat deze vaardigheden en competenties precies zijn.  
    TOP