Junior Office Manager

Als Junior Office Manager ben je de spil van het kantoor: de persoon die zorgt dat alles soepel verloopt. Of het nu gaat om het beheren van de agenda’s van het management, het organiseren van vergaderingen of het coördineren van administratieve taken, jouw rol is essentieel voor de dagelijkse gang van zaken binnen een bedrijf. In deze dynamische functie kom je terecht in een gevarieerde werkomgeving, waarin multitasking en goede organisatievaardigheden centraal staan.

 

Maar hoe begin je nu als Junior Office Manager, en wat kun je verwachten van deze functie? 2ASSISTU helpt je niet alleen met het vinden van de juiste plek, maar biedt ook begeleiding in je professionele ontwikkeling. In dit blog nemen we je mee door de ins en outs van de rol, de uitdagingen en hoe 2ASSISTU jou als Junior Office Manager kan ondersteunen op je carrièrepad.

We waren heel benieuwd naar haar bevindingen. Wat voegt een juridische bijbaan toe voor haar, welke werkzaamheden voert ze onder andere uit maar ook deelt ze handige tips voor andere rechtenstudenten die eventueel deze stap zouden willen maken.

Wie ben je, welke studie volg je en wat zie jij jezelf in de toekomst graag doen?

“Ik ben Ece, 19 jaar en ben eerstejaars Rechtsgeleerdheidstudent aan de VU. In de toekomst hoop ik een uitdagende baan te hebben met veel diversiteit. Op dit moment heb ik nog geen idee welke kant ik op wil, maar gelukkig heb ik nog genoeg tijd om dat uit te vogelen.”

Wat heeft de juridische bijbaan voor jou toegevoegd?

“Ik werk bij Loyens & Loeff als Team Assistant op de afdeling Corporate/notariaat. Voordat ik hiermee begon had ik maar een vaag idee wat notarieel recht inhield. Nu ik aan het werk ben in dit rechtsgebied weet ik ook veel beter wat notarieel recht inhoudt en hoeveel kanten je ermee op kunt.”

Wat voor werkzaamheden heb je zoal uitgevoerd?

“Als Team Assistant doe ik ontzettend veel verschillende dingen. Simpele dingen als aandeelhoudersregisters scannen en versturen naar cliënten. Maar ook inhoudelijke dingen zoals het passeer-klaar maken van een akte en vennootschappen inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Geen enkele dag is hetzelfde en telkens leer ik wat bij.”

Is het ook belangrijk dat je dan al veel kennis hebt of leer je dat als je bezig bent?

“Nee, het is niet belangrijk om al veel kennis over het notariaat te hebben. Als je een beetje scherp bent en goed verbanden kunt leggen spreekt alles eigenlijk voor zich. Een akte lijkt heel moeilijk te begrijpen totdat je het als één geheel leest en verbanden ziet. Zolang je geïnteresseerd bent en vragen durft te stellen, over bijvoorbeeld waarom bepaalde vennootschappen aandelen uitgeven of verpanden, leer je ontzettend veel.”

“Ik werk bij Loyens & Loeff als Team Assistant op de afdeling Corporate/notariaat. Voordat ik hiermee begon had ik maar een vaag idee wat notarieel recht inhield. Nu ik aan het werk ben in dit rechtsgebied weet ik ook veel beter wat notarieel recht inhoudt en hoeveel kanten je ermee op kunt.”

Heb je tips voor studenten die graag een juridische bijbaan zouden willen?

“Zeker! Doe iets niet alleen omdat het je gevraagd wordt maar probeer erachter te komen wat je precies doet en waarom. Op die manier leer je er ook van en ga je het werk ook leuker vinden. Wees ook niet terughoudend om te werken in een rechtsgebied wat je tijdens je opleiding niet zo interessant vond, want in de praktijk is het vaak leuker dan je zou denken.”

Hoe zou je jouw ervaring met 2ASSISTU omschrijven?

“Ik vond de begeleiding van 2ASSISTU heel fijn in de aanloop naar mijn sollicitatiegesprek bij Loyens & Loeff. Inge heeft me telefonisch klaargestoomd voor het gesprek en met resultaat!”

Bekijk ook de vacature voor Executive Assistant. 

    Gerelateerde berichten

    Het salaris van een juridisch secretaresse – 2ASSISTU

    Als juridisch secretaresse speel je een essentiële rol in advocatenkantoren, juridische afdelingen en notariskantoren. Je bent goed in multitasking en houdt moeiteloos alle administratieve aspecten van juridische procedures in de gaten.

    Waarom jij wilt werken als Juridisch Secretaresse – 2ASSISTU 

    Als Juridisch Secretaresse vervul je een cruciale rol in verschillende branches, zoals de advocatuur en de overheid. Je ondersteunt Juridisch professionals bij hun dagelijkse werkzaamheden en draagt bij aan een soepele en efficiënte werking van Juridisch processen. 
    TOP