Afgelopen week spraken we Vivi, een Virtual Assistant die door ons een tijdje geleden geplaatst is bij Bartolus Advocaten. Daarnaast is ze haar eigen business gestart binnen de VA branche en wij vroegen haar in een kort interview wat een VA voor haar nou precies is en welke werkzaamheden ze verricht bij Bartolus Advocaten. Lees hieronder het interview met Vivi.

Wat is nou eigenlijk precies een VA?

“Een VA is (in mijn geval) een personal assistant, maar dan niet op kantoor/locatie, maar vanuit huis. VA is de laatste jaren erg opkomend en heeft in 2020 een enorme vlucht genomen door COVID en thuiswerken. Wat het leuke is aan VA, is het helpen van startende of kleine ondernemers die flink aan het groeien zijn. Zo kunnen zij rustig kijken of uitbreiding van het team, ondersteuning, echt nodig is. Ondernemers hoeven dan niet het risico te nemen iemand op de loonlijst te zetten, maar zijn heel flexibel en weinig risico in de volgende stap naar groei. En dat toch met een bak aan ervaring wat zij binnenhalen met een VA. Of ondernemers kunnen kiezen voor meerdere VA’s met verschillende expertises. Dat lukt natuurlijk niet met 1 nieuwe vaste medewerker.”

“HIRE A VIRTUAL ASSISTANT TODAY AND GROW YOUR BUSINESS TOMORROW”

Wat doe je als VA voor Bartolus? 

“Bartolus is een onderneming bestaande uit 2 partners/advocaten. Zij zijn ook erg aan het groeien en krijgen het steeds drukker. Ik help hen vooralsnog alleen met het inboeken van facturen, maar kan zo met Bartolus meegroeien en langzaamaan kijken of ik meer werk uit handen kan nemen. Het is vaak spannend voor ondernemers om werk uit handen te geven en een VA helpt dan om dit rustig aan te bekijken en misschien los te laten. Zodat de ondernemer weer meer tijd heeft voor zijn core business (cliënten/bedrijven juridisch bijstaan) en minder tijd kwijt is met de bijzaken, zoals administratie. En Bartolus kan zo rustig aan groeien en kijken of er in de toekomst echt ruimte is voor een vaste collega in de ondersteuning.”

Naast Vivi hebben we nog veel meer Assistants in onze community die staan te popelen om op afstand voor je aan de slag te gaan dus heb je nou interesse? Neem dan vooral contact met ons op en wie weet begin jij morgen ook wel met het groeien van je business!”

Ben jij een interim Personal Assistant of een interim Office Manager en opzoek naar een baan? Neem dan contact op met ons via info@2assistu.nl

    Gerelateerde berichten

    Werken als HR medewerker: Dit zijn je taken binnen de HR.

    Als je op zoek bent naar een baan waar geen enkele dag hetzelfde is, dan is werken als HR Medewerker wellicht iets voor jou. Het vakgebied van Human Resources biedt een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden. In dit artikel zullen we de meest voorkomende taken van een HR Medewerker bespreken en uitleggen wat ze inhouden. Of je nu al werkzaam bent in HR en je kennis wilt vergroten, of als je geïnteresseerd bent in een carrière in dit boeiende vakgebied, dit artikel geeft je een goed inzicht in wat het werk van een HR Medewerker inhoudt. 

    Top Secretaresse banen – De beste jobs binnen de branche

    Secretaresse zijn van groot belang voor bedrijven en organisaties, omdat ze vaak als eerste contactpersoon fungeren en daarmee het visitekaartje van het bedrijf zijn. Ze zijn verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief laten verlopen van de dagelijkse gang van zaken en ondersteunen de leidinggevenden en andere medewerkers op diverse gebieden. In deze blog zal meer informatie worden gegeven over de taken, vaardigheden, soorten banen en professionele ontwikkeling van Secretaresse. Zo krijg je een goed beeld van wat er allemaal bij een Secretaresse baan komt kijken.
    TOP