De coronacrisis heeft veel veranderd in ons werk en daarom is beginnen aan een nieuwe baan op dit moment een hele andere ervaring. Je kunt niemand de hand schudden, inwerken gaat telefonisch en je ziet collega’s alleen via een scherm. Ook de toegankelijke kennismakingsgesprekjes bij de koffiemachine vallen in het water. Een nieuwe baan is altijd al spannend, maar helemaal als je in je proefperiode moet thuiswerken en je collega’s alleen van videocalls kent. Hoe pak je het aan als je nu begint met een nieuwe functie? Tips voor het starten van een nieuwe baan vanuit huis delen we hieronder.

We vroegen een aantal Assistants om een paar tips met ons te delen:

  • Wees representatief. Zorg dat je ondanks dat je thuis werkt altijd voor de dag komt zoals je ook altijd naar je werk zou gaan.
  • Zoek je collega’s op. Ook al maak je niet fysiek kennis met je collega’s probeer toch virtuele koffietjes in te plannen of toch even regelmatig met elkaar te kletsen zodat je elkaar toch beter leert kennen.
  • Stel veel vragen. Liever te veel vragen stellen dan te weinig. De drempel ligt hoger nu je niet even bij iemand naar binnen kunt lopen maar wees niet bang om vragen te stellen.
  • Wees proactief. Heb je even niets te doen? Trek aan de bel! Wacht niet totdat een collega of manager je een taak geeft, want zij kunnen natuurlijk niet altijd zien of je nog wel genoeg te doen hebt. Ga er zelf op af, en laat zien dat je proactief en enthousiast bent.
  • Creëer overzicht. Wanneer je begint bij een nieuw bedrijf en het inwerkproces en de start vanuit huis zal zijn brengt dit al genoeg stress met zich mee. Zorg dat je overzichtelijk werkt en alle meetings en informatie die je krijgt uitschrijft of typt zodat je dit makkelijk nog een keer terug kunt zoeken. Verder is het goed om een planning te maken zodat je goed weet wat je te doen staat de komende tijd. Stem deze ook af met de leidinggevende of directe collega zodat je een draagvlak creëert en overzicht in jouw planning.

Ondanks dat het thuiswerken niet ideaal is hopen wij dat deze tips jullie helpen om het starten vanuit huis toch wat aangenamer te maken. Wees dus niet bang om vragen te stellen, kleed je elke dag representatief aan, zoek je collega’s op, wees proactief en creëer overzicht voor jezelf. You got this! Heb jij een Personal Assistant nodig of wil je werken als Interim personal assistant? Neem dan contact met ons op via Info@2assistu.nl.

    Gerelateerde berichten

    Recruitment consultant worden of nodig? – 2ASSISTU

    Als je ooit hebt overwogen om een recruitment consultant te worden of als je je afvraagt waarom je er misschien een nodig hebt, dan ben je op de juiste plek. In deze blogpost laten we je kennismaken met de wereld van recruitment consultancy en delen we inzichten over wat het betekent om een recruitment consultant te zijn. Of je nu een toekomstige professional in dit vakgebied bent of gewoon nieuwsgierig, hier ontdek je alles wat je moet weten.

    Werken als HR medewerker: Dit zijn je taken binnen de HR.

    Als je op zoek bent naar een baan waar geen enkele dag hetzelfde is, dan is werken als HR Medewerker wellicht iets voor jou. Het vakgebied van Human Resources biedt een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden. In dit artikel zullen we de meest voorkomende taken van een HR Medewerker bespreken en uitleggen wat ze inhouden. Of je nu al werkzaam bent in HR en je kennis wilt vergroten, of als je geïnteresseerd bent in een carrière in dit boeiende vakgebied, dit artikel geeft je een goed inzicht in wat het werk van een HR Medewerker inhoudt. 
    TOP