Junior Office Manager

Als Junior Office Manager ben je de spil van het kantoor: de persoon die zorgt dat alles soepel verloopt. Of het nu gaat om het beheren van de agenda’s van het management, het organiseren van vergaderingen of het coördineren van administratieve taken, jouw rol is essentieel voor de dagelijkse gang van zaken binnen een bedrijf. In deze dynamische functie kom je terecht in een gevarieerde werkomgeving, waarin multitasking en goede organisatievaardigheden centraal staan.

 

Maar hoe begin je nu als Junior Office Manager, en wat kun je verwachten van deze functie? 2ASSISTU helpt je niet alleen met het vinden van de juiste plek, maar biedt ook begeleiding in je professionele ontwikkeling. In dit blog nemen we je mee door de ins en outs van de rol, de uitdagingen en hoe 2ASSISTU jou als Junior Office Manager kan ondersteunen op je carrièrepad.

Een Tech-savvy Assistant… wat is dat nou eigenlijk?

Een Tech-savvy Assistant zijn: wat houdt dat precies in? En hoe word je het? We leven nou eenmaal in een wereld die sneller gaat, continu verandert en steeds digitaler wordt. Ook voor jou als Assistant geldt dat technologie steeds belangrijker wordt in je werk nu de wereld wordt overspoeld door digitale ontwikkelingen. Een andere manier van denken en samenwerken zijn dus nodig. Maar ben jij al klaar voor deze digitale switch naar een échte Tech-savvy Assistant?

Een Tech-savvy Assistant wat is dat nou eigenlijk?

Je leest het steeds vaker, een Tech-savvy-assistant. Het is een moderne uitdrukking voor een (personal) assistent of (interim) secretaresse die met haar tijd meegaat en op de hoogte is van de nieuwste snufjes op het gebied van kantoortechnieken op allerlei gebied. Denk hierbij aan het gebruik van de juiste tools, apps en werken in de cloud en meer! 

De vaardigheden 

Technologie ontwikkelt zich snel. Dat merk je aan continue updates van jouw vertrouwde Office 365 pakket, de verschuiving naar de cloud, OneDrive, mobiel werken, het werken via Teams en Zoom maar ook het optimaliseren van andere processen. Deze veranderingen op de werkvloer zullen alleen maar sneller gaan met de implementatie van Kunstmatige Intelligentie, verdere automatisering en integraties en analyse van data als gevolg van Internet of Things. 

Daarom is het in ieders belang om bij de tijd te blijven! Medewerkers die de nieuwste digitale vaardigheden beheersen zijn zeer waardevol voor werkgevers. 

De voordelen voor jou als Assistant

  • Je weet welke ontwikkelingen jouw rol beïnvloeden en zorgt voor een efficiënte manier van werken. 
  • Hierdoor kan je jouw manager en team optimaal ontzorgen. 
  • Je laat je niet verrassen en zorgt voor de juiste toegevoegde waarde. 

De voordelen voor jouw manager

  • De Assistant is op de hoogte van relevante trends en ontwikkelingen en speelt hierop in
  • De Assistant beheerst hard skills die nodig zijn in de toekomst van werk
  • De Assistant is wendbaar en blijft van toegevoegde waarde voor de organisatie door persoonlijke groei

    Gerelateerde berichten

    Paralegal Betekenis – Wat is een Paralegal?

    De term Paralegal heeft zijn oorsprong in de juridische wereld en verwijst naar een professionele ondersteuner binnen de juridische sector. Een Paralegal is een getrainde en ervaren individu die juridische taken en verantwoordelijkheden uitvoert, vaak onder toezicht van een advocaat. De rol van een Paralegal omvat diverse taken die variëren van het opstellen van juridische documenten tot het verrichten van diepgaand onderzoek naar juridische vraagstukken

    Interesse om als Personal Assistant aan de slag te gaan? 2ASSISTU helpt je graag!

    Een Personal Assistant is een professionele medewerker die verantwoordelijk is voor het ondersteunen van individuen, meestal hooggeplaatste personen zoals leidinggevenden, zakenmensen, beroemdheden of drukke professionals. Een Personal Assistant (PA) biedt administratieve, organisatorische en soms persoonlijke ondersteuning om de efficiëntie en productiviteit van de persoon die ze ondersteunen te vergroten.
    TOP