Een Tech-savvy Assistant… wat is dat nou eigenlijk?

Een Tech-savvy Assistant zijn: wat houdt dat precies in? En hoe word je het? We leven nou eenmaal in een wereld die sneller gaat, continu verandert en steeds digitaler wordt. Ook voor jou als Assistant geldt dat technologie steeds belangrijker wordt in je werk nu de wereld wordt overspoeld door digitale ontwikkelingen. Een andere manier van denken en samenwerken zijn dus nodig. Maar ben jij al klaar voor deze digitale switch naar een échte Tech-savvy Assistant?

Een Tech-savvy Assistant wat is dat nou eigenlijk?

Je leest het steeds vaker, een Tech-savvy-assistant. Het is een moderne uitdrukking voor een (personal) assistent of (interim) secretaresse die met haar tijd meegaat en op de hoogte is van de nieuwste snufjes op het gebied van kantoortechnieken op allerlei gebied. Denk hierbij aan het gebruik van de juiste tools, apps en werken in de cloud en meer! 

De vaardigheden 

Technologie ontwikkelt zich snel. Dat merk je aan continue updates van jouw vertrouwde Office 365 pakket, de verschuiving naar de cloud, OneDrive, mobiel werken, het werken via Teams en Zoom maar ook het optimaliseren van andere processen. Deze veranderingen op de werkvloer zullen alleen maar sneller gaan met de implementatie van Kunstmatige Intelligentie, verdere automatisering en integraties en analyse van data als gevolg van Internet of Things. 

Daarom is het in ieders belang om bij de tijd te blijven! Medewerkers die de nieuwste digitale vaardigheden beheersen zijn zeer waardevol voor werkgevers. 

De voordelen voor jou als Assistant

  • Je weet welke ontwikkelingen jouw rol beïnvloeden en zorgt voor een efficiënte manier van werken. 
  • Hierdoor kan je jouw manager en team optimaal ontzorgen. 
  • Je laat je niet verrassen en zorgt voor de juiste toegevoegde waarde. 

De voordelen voor jouw manager

  • De Assistant is op de hoogte van relevante trends en ontwikkelingen en speelt hierop in
  • De Assistant beheerst hard skills die nodig zijn in de toekomst van werk
  • De Assistant is wendbaar en blijft van toegevoegde waarde voor de organisatie door persoonlijke groei

    Gerelateerde berichten

    Wat is een Interim Recruiter – 2ASSISTU

    Een interim Recruiter is een Recruiter die tijdelijk in dienst wordt genomen door een organisatie om te helpen bij de werving en selectie van personeel. Het voordeel van het inhuren van een interim Recruiter is dat zij direct kunnen beginnen en snel resultaat kunnen leveren. Bij 2ASSISTU werven wij ook interim Office Managers.

    Executive Assistant Amsterdam

    Het aannemen van een gekwalificeerde HR-professional is een strategische zet voor elk bedrijf, ongeacht de omvang. Of je nu een start-up bent die snel groeit of een gevestigde onderneming met een vast team, het inschakelen van een HR-expert kan een gamechanger zijn voor jouw organisatie. In deze blogpost gaan we dieper in op het belang van het inhuren van een HR-professional en verkennen we de voordelen die dit met zich meebrengt. Van wervingsstrategieën tot het opbouwen van een positieve werkcultuur, we zullen ontdekken hoe een HR-professional kan bijdragen aan het succes en de groei van jouw bedrijf.
    TOP