Junior Office Manager

Als Junior Office Manager ben je de spil van het kantoor: de persoon die zorgt dat alles soepel verloopt. Of het nu gaat om het beheren van de agenda’s van het management, het organiseren van vergaderingen of het coördineren van administratieve taken, jouw rol is essentieel voor de dagelijkse gang van zaken binnen een bedrijf. In deze dynamische functie kom je terecht in een gevarieerde werkomgeving, waarin multitasking en goede organisatievaardigheden centraal staan.

 

Maar hoe begin je nu als Junior Office Manager, en wat kun je verwachten van deze functie? 2ASSISTU helpt je niet alleen met het vinden van de juiste plek, maar biedt ook begeleiding in je professionele ontwikkeling. In dit blog nemen we je mee door de ins en outs van de rol, de uitdagingen en hoe 2ASSISTU jou als Junior Office Manager kan ondersteunen op je carrièrepad.

De organisaties waar je kan starten als secretaresse lopen er uiteen. Zo kan je bijvoorbeeld aan de slag als juridisch secretaresse bij een advocatenkantoor. Jij beheert de afspraken en houdt administratieve taken bij. Als juridisch secretaresse houdt je je voornamelijk bezig met
het beheren van (digitale) dossiers, bewaken van administratieve procedures, ondersteuning bij indienen van processtukken, bewaken van termijnen, coördineren van e-mail correspondentie, signaleren van deadlines, organiseren van besprekingen, boeken van reizen en het invoeren van declaraties.

Wat je als secretaresse verdiend is afhankelijk van ervaring, opleiding, kennis en type organisatie waarvoor je aan de slag gaat. Je kan als secretaresse bij heel uiteenlopende organisaties gaan werken, daardoor kunnen de arbeidsvoorwaarde ook verschillen.

Wat zijn de werkzaamheden van een secretaresse?

De werkzaamheden van een secretaresse lopen erg uiteen. Deze werkzaamheden zijn afhankelijk van het soort bedrijf waarvoor je gaat werken. Als secretaresse draag jij zorg voor alle binnenkomende communicatie. Denk hierbij aan de telefoon aannemen of e-mails beantwoorden, maar ook het ontvangen van klanten of het beheren van agenda’s en het overzicht bewaken van afspraken. Niets is jou te gek.

Het gemiddelde salaris van een secretaresse

Afhankelijk van jou ervaring en vaardigheden varieert het salaris van aan assistant doorgaans tussen de €2400 en €3600 euro per maand. Het salaris is ook afhankelijk van de branche en type organisatie waar de kandidaat aan de slag gaat.

De arbeidsvoorwaarden van een secretaresse

Als secretaresse word je betaalt volgens de cao van de branche waarin je werkt. De arbeidsvoorwaarde zijn dus afhankelijk van de organisatie waarvoor je gaat werken. Zo kunnen het aantal vakantiedagen of reiskostenvergoeding afwijken per organisatie. Bij de een krijg je bijvoorbeeld een vergoeding voor je telefoon en bij de andere een elektrische fiets! Dat bepaalt de organisatie waarvoor je aan de slag gaat. Er is geen speciale cao voor het beroep secretaresse.

Opschalen in loon als secretaresse? / Hoe ga je meer verdienen als secretaresse?

Als secretaresse ga je meer verdienen als je meer ervaring hebt opgedaan. Je salaris is ook afhankelijk van de branche en organisatie waarin je werkt.

Secretaresse baan mogelijkheden via 2ASSISTU

Ben jij op zoek naar de perfecte baan die écht bij jou past? We komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken. Of je nu op zoek bent naar een vaste of tijdelijke positie, wij bespreken graag je wensen. Onze focus ligt op het persoonlijke contact waarin wij echt verder kijken dan je CV en daarin samen onderzoeken wat het beste bij je past. Ook wanneer je dit zelf soms nog niet helemaal weet. Wij zorgen altijd voor een uitgebreide en persoonlijke begeleiding gedurende het gehele sollicitatieproces.

Bij 2ASSISTU kan je als secretaresse aan de slag in vast dienstverband, maar ook op interim basis of je kan onderdeel worden van het 2ASSISTU Assistant Community. Mocht je veel energie halen uit het 1 op 1 ondersteunen van iemand, kijk dan ook naar het werken als personal assistant via 2Assistu.

Meer weten over een baan als secretaresse via 2AsisstU?

Wanneer jij op gesprek komt bij 2ASSISTU op kantoor, zal je eerste gesprek met twee consultants zijn. Daarvan zal er een iemand jouw contactpersoon worden afhankelijk van welke kant je op wilt gaan. Na je eerste gesprek zullen we samen jouw CV finetunen omdat wij weten waar onze klanten op letten. Daarna zullen wij met jouw goedkeuring je profiel introduceren bij een of meerdere onze klanten die matchen met jouw wensen. Mocht je uitgenodigd worden voor een kennismaking zullen wij jou voorbereiden op het eerste, tweede en misschien wel derde gesprek als het zo ver komt. Als jullie van beide kanten positief zijn zullen wij de aanbieding met jou doornemen en kan je tekenen wanneer je tevreden bent over de voorwaarden en het salaris. Naast verschillende secretaresse functies  kun je via ons ook aan de slag als executive assistant bij toonaangevende opdrachtgevers.

Via 2ASSISTU kan je werken als secretaresse bij professionele klanten in de zakelijke dienstverlening. We hebben een brede klantenportefeuille die bestaat uit: Consulting partijen, Advocaten en Notaris kantoren, Private Equity firms, Vastgoed partijen, Makelaarskantoren, Commerciele partijen, Retail, Venture Capital, Executive Search bureaus, Trading Firms, Financiele adviseurs, Project Ontwikkelaars en verschillende Banken. 

    Gerelateerde berichten

    Wat is hr medewerker? Alles wat je wil weten over deze functie!

    Een HR-medewerker, ook bekend als Human Resources-medewerker, is een essentiële schakel binnen een organisatie die zich richt op het beheren en ontwikkelen van het menselijk kapitaal. HR-medewerkers spelen een cruciale rol bij het aantrekken, behouden en ontwikkelen van talent binnen een bedrijf. Ze werken nauw samen met zowel het management als de werknemers om ervoor te zorgen dat de organisatie effectief functioneert.

    Virtual Assistant: De taken en verantwoordelijkheden uitgelegd

    Een Virtual Assistant is een professional die op afstand werkt en verschillende taken en verantwoordelijkheden op zich neemt om de dagelijkse werklast van een individu of organisatie te verminderen. In tegenstelling tot een traditionele persoonlijke assistent, werkt een Virtual Assistant op afstand en communiceert vaak via technologische hulpmiddelen zoals e-mail, chat, telefoon of videoconferentie.
    TOP