HET GOUDEN DUO

Berthe: “Gezien we met 2ASSISTU al geruime tijd actief zijn in de bemiddeling van PA’s, vind ik het extra bijzonder om nu zelf een PA te hebben en écht kan ervaren hoe dat is. Een stap waar ik toch wel een tijdje tegenop zag omdat ik dacht… Wie past er nou echt bij mij? Wie kan mee in mijn flow en wie kan ik alles, zowel zakelijk als privé, toevertrouwen zonder dat ik me daar ongemakkelijk bij voel? Ik ben heel blij met mijn keuze voor het aannemen van een PA en nu ik uit ervaring kan spreken bedenk ik me dagelijks, waarom heb ik dit niet eerder gedaan?

Toen ik drie jaar geleden met 2ASSISTU begon lag de focus op het neerzetten van de diensten, het binnenhalen van klanten en het opbouwen en neerzetten van het bedrijf. Toen één en ander begon te lopen en het steeds drukker werd, merkte ik dat mijn dagen steeds voller werden en je opeens elke avond, elk weekend en elke vakantie aan het werk bent. Dat was het moment dat ik mij ging beseffen: nu moet ik aan de bel trekken.”

Waarom zijn jullie zo’n goed duo?

Berthe: “Ellis en ik voelen elkaar heel goed aan… Dit was al vanaf minuut één toen ik haar zag, heel bijzonder! Hoe knap is het dat iemand mij zo snel leert kennen en direct inziet en begrijpt wat ik nodig heb. Ellis is heel zorgzaam en staat altijd voor mij klaar, dit geeft veel rust en vertrouwen. Ze begrijpt mijn flow en de aard van ons werk en kan daar snel en moeiteloos in mee. We beginnen elke dag met een korte check-in en gedurende de dag hebben we telkens contact met elkaar, voornamelijk door spraakmemo’s. Dit werkt voor ons beide snel en efficiënt.”

Welke tips heb jij voor andere mensen die een Assistant nodig hebben, waar moet je op letten?

Berthe: “Je moet je allereerst afvragen wat je allemaal op een dag doet en welke taken je direct door iemand anders kunt laten doen. Hierdoor kan jij je focussen op de dingen waar je echt goed in bent. Ik adviseer altijd om een paar dagen bij te houden wat je doet en te filteren welke taken je door iemand anders zou kunnen laten doen. Op deze manier krijg je goed inzicht in de taken en indeling van je dag: welke werkzaamheden passen bij jou als CEO en wat kan bij een PA worden neergelegd? Als dit een mooie lijst is, dan is het tijd om op zoek te gaan naar een goede PA.”

Waarom zijn jullie zo’n goed duo? 

Ellis: “Het bijzondere is dat Berthe en ik direct een connectie met elkaar voelden. Achteraf denk ik dat dit komt omdat onze karakters best op elkaar lijken. Er was direct een soort rust. In de afgelopen maanden hebben we een heel solide basis gecreëerd met wederzijds vertrouwen. Ik denk dat dit het allerbelangrijkste is voor een 1 op 1 rol. Hier valt of staat je samenwerking mee. Recruitment is een bijzonder vak en om iemand hierin te ondersteunen voelt af en toe echt als een flipperkast, het gaat allemaal zo snel. Wij hebben hierin een hele fijne modus gevonden wat werkt voor ons. Ik zorg ervoor dat alle processen en informatie rondom onze klanten en kandidaten correct worden genotuleerd, ik beheer zowel Berthe haar zakelijke als privé agenda en zorg af en toe voor de nodige reminders ?.”

Wat vind jij het leukste aan je werk als PA? 

Ellis: “Ik ben van nature een heel zorgzaam type en ik vind het heel fijn om Berthe in zoveel mogelijk opzichten te kunnen ontzorgen. Het geeft mij zoveel energie om iets voor een ander te doen, dat gevoel kan ik lastig omschrijven. Ik help haar écht graag; wetende dat zij ook heel goed voor mij is. Het is best bijzonder dat je in een relatief korte tijd een belangrijke steunpilaar voor iemand wordt. De afwisseling tussen het zowel zakelijk als privé ondersteunen maakt mijn functie speels, veelzijdig en houdt mij scherp: discretie is natuurlijk een vereiste. Elke dag gebeurt er genoeg ad-hoc en het is een uitdaging om altijd het “ruis” te onderscheiden van wat echt prioriteit heeft voor Berthe. Ik hoop met haar nog héél erg lang een Gouden Duo te mogen zijn!”

Do we need ?

Waar kunnen wij je mee helpen?

    Gerelateerde berichten

    Management of Personal Assistant: Verbeter je bedrijf of je vaardigheden

    Een Management Assistant is een professionele ondersteuner die het managementteam van een organisatie helpt bij de dagelijkse gang van zaken en bij het realiseren van hun doelen. Het takenpakket van een Management Assistant kan sterk variëren, afhankelijk van de grootte en aard van de organisatie en de behoeften van het managementteam. Over het algemeen omvat het takenpakket echter zaken als agendabeheer, communicatie, correspondentie, administratieve ondersteuning, projectcoördinatie en eventplanning.

    Een Tech-savvy Assistant… wat is dat nou eigenlijk?

    Een Tech-savvy Assistant zijn: wat houdt dat precies in? En hoe word je het? We leven nou eenmaal in een wereld die sneller gaat, continu verandert en steeds digitaler wordt. Ook voor jou als Assistant geldt dat technologie steeds belangrijker wordt in je werk nu de wereld wordt overspoeld door digitale ontwikkelingen. Een andere manier van denken en samenwerken zijn dus nodig. Maar ben jij al klaar voor deze digitale switch naar een échte Tech-savvy Assistant?
    TOP